Türkiye Yüzyılı Eğitim Vizyonu

Milli Eğitim Bakanı, yeni eğitim yılında üç temel konuya odaklanıldığını açıkladı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması, Mesleki ve Teknik Eğitim Politikası Belgesi'nin hayata geçirilmesi ve okul-aile işbirliğinin güçlendirilmesi. Yeni model, bilgiyi değil, insanı merkeze alarak madde ile manayı, akıl ile duyguyu, birey ile toplumu dengelemeyi hedefliyor. Bu yaklaşım, öğrencilere evrensel değerleri kazandırırken, kendi kültürlerine, tarihlerine ve medeniyetlerine bağlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlıyor. Bakan, bu dönüşümle bilgi üreten değil, bilgiyi insanlık yararına dönüştüren bir neslin yetiştirileceğine inandığını belirtti. Eğitim sisteminin köklü bir değişim geçirdiğini ve bu değişimin ülkenin geleceği açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Sistemin bilimsel gelişmeler, eğitim bilimleri, insan hakları ve milli değerler doğrultusunda yeniden yapılandırıldığını da sözlerine ekledi. Yeni modelin, ülkenin geleceği için büyük bir adım olduğu vurgulandı.

Mesleki ve Teknik Eğitimin Yeniden Yapılandırılması

Bakan, 28 Şubat sürecinde sekteye uğrayan mesleki ve teknik eğitimin yeniden canlandırılmasının önemine dikkat çekti. Yeni politika belgesiyle, “Herkesin bir mesleği olmalı” anlayışıyla hareket edildiğini ve mesleki eğitime erişimin artırılmasının yanı sıra, eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve mezunların küresel iş gücü piyasasında rekabet edebilir hale getirilmesinin hedeflendiğini açıkladı. “Sektör içi okul” ve “sektöre entegre okul” modelleriyle öğrencilerin geleceğin teknolojilerine uyum sağlamaları ve ülkenin nitelikli iş gücü ihtiyacının karşılanması amaçlanıyor. Bu modellerin, 28 Şubat döneminin dayatmacı zihniyetinin olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılmasına da katkı sağlayacağı belirtildi. Ekonomik kalkınma için nitelikli iş gücüne olan ihtiyacın altını çizen Bakan, bu adımların ekonomik büyümeye de önemli katkı sağlayacağını ifade etti. Bu politikalarla ülkenin ekonomik kalkınmasına ciddi katkı sağlanacağı ve geçmişte yaşanan yanlışların düzeltilmesi amaçlanıyor. Öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirmelerine yönelik yeni yöntemler uygulanacak.

Okul-Aile İşbirliği ve Öğretmenlerin Rolü

Bakan, okul ve aile işbirliğinin önemini vurgulayarak, öğretmenlere yüklenen toplumsal rollerin yanlış olduğunu ve öğretmenlerin öncelikle öğretmenlik görevlerine odaklanması gerektiğini belirtti. Başarı için öğretmenlerin öğretmenlik yapmasının, ailelerin de eğitim sürecinde öğretmenlere destek olmasının gerekliliğine dikkat çekildi. “Hayat boyu öğrenme” kapsamında ailelere yönelik “Ebeveyn Okulu” modülü eklendiğini ve velilerin ücretsiz olarak bu modüllerden yararlanabileceğini açıkladı. EBA üzerinden “VeliVizyon” portalı aracılığıyla uygulamalı örnekler paylaşılacağı da belirtildi. Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun yeniden ele alınarak öğretmenlerin mesleki haklarının güvence altına alındığını ve kariyer basamaklarıyla mesleki gelişimlerinin teşvik edildiğini söyledi. Milli Eğitim Akademisi'nin kurularak öğretmenlerin görev öncesi hazırlıklarından meslek içi gelişimlerine kadar her aşamada destekleneceğini duyurdu. Akademide uygulama ağırlıklı bir öğretmen yetiştirme süreci hayata geçirilecek ve üniversitelerle işbirliği yapılacağı açıklandı.